الگوریتم گوگل چیست؟ الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل چیست (الگوریتم گوگل) یا بهتر است بگوییم الگوریتم های گوگل این چیست، الگوریتم گوگل یک سیستم بسیار پیچیده و عجیب است که باید بهترین نتایج موتور جستجو و بهترین پاسخ را به افراد جستجوگر دریافت کند. موتور جستجوی گوگل همواره سعی کرده است رابط کاربری را بهبود بخشد تا کاربران بهترین و سریع ترین نتیجه را بگیرند. گوگل ترکیبی از الگوریتم های خود و سایر عوامل موثر بر رتبه بندی بر اساس ارتباط صفحات نتایج (SERP).

الگوریتم گوگل

موتور جستجو گوگل در ابتدای فعالیت خود تنها با چند آپدیت فعالیت خود را آغاز کرد و آنها را به روز کرد. اما امروزه گوگل سالانه هزاران تغییر در الگوریتم های خود ایجاد می کند. البته بیشتر این تغییرات بسیار جزئی و ناچیز است که معمولاً به آنها توجه نمی شود. البته گاهی موتور جستجو GOOGLE تغییرات عمده ایجاد می کند ممکن است مستقیماً بر نتایج جستجو (SERP) تأثیر بگذارد. مانند:

  • الگوریتم موبایل گوگل

  • الگوریتم رتبه گوگل

  • الگوریتم پاندا گوگل

  • الگوریتم پنگوئن گوگل

  • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

  • الگوریتم کبوتر گوگل

  • الگوریتم گوگل (پی‌دی)

  • الگوریتم طرح بندی صفحه گوگل

  • و…………..

در ادامه مقاله الگوریتم های گوگل چیست؟ سعی می کنیم الگوریتم و آپدیت های آن را برای استفاده کارشناسان سئو برای شما شرح و گزارش کنیم.

الگوریتم پاندا (24 فوریه 2011)

آپدیت پاندا ، اولین به روز رسانی بزرگ برای الگوریتم های گوگل، در سال 2011 منتشر شد. پاندا بر کیفیت محتوای صفحه وب و کشف سایت های بی کیفیت تمرکز دارد. الگوریتم پاندا سعی می کند به صفحات سایت امتیاز کیفی بدهد. و این رتبه بندی کیفی عامل مهمی برای رتبه بندی سایت ها در نتایج موتورهای جستجو است. پاندا در ابتدا یک فیلتر رتبه بندی بود، اما در به روز رسانی های بعدی در سال 2016، به یک به روز رسانی خاص گوگل تبدیل شد.

در الگوریتم پاندا گوگل تحریم محتوای تکراری، سرقت محتوای ادبی، تولید اسپم کاربر، تجربه کاربری بد، محتوای بد، پر کردن محتوا با کلمات کلیدی. بنابراین برای محافظت از خود در برابر به‌روزرسانی Google Panda، باید موارد فوق را هنگام تولید محتوا در نظر بگیرید.

الگوریتم پنگوئن (24 آوریل 2012)

الگوریتم برای پنگوئن ها ، به روز رسانی بزرگ بعدی است. این به روز رسانی در سال 2012 منتشر شد. طراحی اولیه به روز رسانی پنگوئن گوگل برای رتبه بندی وب سایت هایی بود که لینک های آنها جعلی بود. کاهش نتایج موتورهای جستجو پنگوئن لینک های هرزنامه را با استفاده از تکنیک های پروفایل شناسایی می کند.

گوگل پنگوئن در سال 2016 به یکی از الگوریتم های اصلی تبدیل شد گوگل بوده است. با استفاده از این تاکتیک، مجازات ها خیلی سریع انجام می شود.

پنگوئن را تنبیه کنید

مغازه ها الگوریتم برای پنگوئن ها از جمله لینک های پولی، لینک های نامناسب یا بهتر است بگوییم لینک های ناخواسته، برای افزایش سئو باید به لینک ها توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا در بسیاری از موارد این لینک ها باعث کاهش رتبه شما می شود. لطفاً توجه داشته باشید که Google شما را برای چندین پیوند هرزنامه جریمه نمی کند. پس نگران نباش

الگوریتم مرغ مگس خوار (22 آگوست 2013)

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل ، یکی از الگوریتم های اصلی گوگل است که در سال 2013 راه اندازی شد. تمرکز اصلی مرغ مگس خوار بر توضیح و تفسیر پرس و جوهای جستجو است. شما سعی می کنید نتایج را ارائه دهید و آنها را با اهداف سالک مقایسه کنید. یکی از ویژگی های محبوب Hummingbird Update این است که می تواند یک پرس و جو یا صفحه پرس و جو را رتبه بندی کند. حتی اگر پرس و جو حاوی کلمات دقیق وارد شده توسط جستجوگر باشد.

مرغ مگس خوار همچنین با مترادف ها سازگار است. بنابراین به جای نمایش نتایج جستجو، گوگل می تواند از مترادف آن کلمه کلیدی استفاده کند که مفیدتر است.

مرغ مگس خوار را مجازات کنید

برای جلوگیری از مجازات مرغ مگس خوار، نباید از مترادف کلمات کلیدی و اصطلاحات همزمان استفاده کنید.

تاکید بر مرغ مگس خوار

تمرکز اصلی مرغ مگس خوار کلمات کلیدی در مورد ایجاد هدف گذاری و هدف گذاری دقیق کلمات کلیدی و یافتن محتوای بی کیفیت هستند، برای افزایش رتبه سایت خود باید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب محتوای سئوی خود را غنی کنید. از مترادف ها به نحو مطلوب استفاده کنید. به طور کلی، تعداد زیاد کلمات کلیدی به رتبه بندی نتایج جستجوی شما آسیب می رساند.

الگوریتم کبوترها (ژوئیه 2014))

الگوریتم کبوتر بر سئو داخلی و خارجی تمرکز دارد. الگوریتم کبوتر پیوندهای نزدیک تری بین به روز رسانی محلی و به روز رسانی اصلی ایجاد می کند. این به معنای استفاده از فاکتورهای سئو برای نتایج محلی یا غیر محلی است. مکان و فاصله هدف اصلی کبوتر است.

الگوریتم کبوتر گوگلتاکید بیشتر بر سئوی بد داخل و خارج صفحه. بهینه سازی ضعیف صفحات سایت و عدم استناد در لیست محلی.

مجازات کبوتر

برای اینکه توسط کبوترها جریمه نشوید، باید در صفحات خود سرمایه گذاری کنید و از آن خارج شوید. صفحات وب خود را به درستی بهینه کنید.

الگوریتم موبایل دوستانه (21 آوریل 2015)

الگوریتم سازگار با موبایل گوگل (Mobilegeddon) یا به روز رسانی سازگار با موبایل، که در سال 2015 راه اندازی شد، با هدف دسترسی آسان به وب سایت ها از طریق تلفن های هوشمند است. و رابط کاربری را برای کاربران آسان تر کند. سایت های سازگار با موبایل در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار دارند.

عدم تحرک سایت ها و صفحات آنها باعث جریمه گوگل و رتبه پایین تری برای آنها می شود. و می توان آن را با نتایج جستجوی SERP فیلتر کرد. اما جستجوهای دسکتاپ شامل این به روز رسانی نمی شود. بنابراین، در سال 2015، اکثر شرکت های بازاریابی دیجیتال شروع به توسعه وب سایت های سازگار با دستگاه های تلفن همراه کردند.

تاکید بر الگوریتم موبایل دوستانه

الگوریتم موبایل دوستانه تاکید زیادی بر خوانایی محتوا شده است. قابلیت مشاهده صفحات در گوشی های هوشمند بهبود بازدید از صفحه یکی از وظایف اصلی این آپدیت است.

برای محافظت از خود در برابر جریمه شدن برای این آپدیت گوگل، باید سرعت صفحات سایت موبایل خود را افزایش دهید. از صفحه تست در سایت گوگل استفاده کنید. برای اینکه ببینید کدام یک از صفحات شما با دستگاه های تلفن همراه سازگار نیست.

الگوریتم رتبه برین (26 اکتبر 2015)

الگوریتم رتبه برین (Rank Brain) بخشی دیگر از الگوریتم های پایه گوگل است که در سال 2015 معرفی شد Rank Brain بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار f. این سیستم، برای مثال، یک ماشین یادگیری است که به گوگل کمک می کند تا معنای پرس و جوها را بهتر درک کند. و موتور جستجوی گوگل بهترین پاسخ را به این سوالات خواهد داد.

الگوریتم رتبه بندی مغز این قابلیت را دارد که محتوای یک صفحه را خلاصه کند، نتایج جستجو را ارزیابی کند. طبق گفته گوگل، رتبه بندی سومین الگوریتم مهم گوگل است، بنابراین با این الگوریتم، گوگل رتبه صفحه را برای کلمات کلیدی خاص تعیین می کند.

رتبه رتبه برین

الگوریتم Rank Brain بیشتر برای یک تجربه کاربر پسند، محتوای قوی و با کیفیت و ویژگی های پرسش و پاسخ است.

رتبه بندی تنبیه مغزی

برای جلوگیری از مجازات الگوریتم رتبه بندی مغز کاربران شما باید یک تجربه عالی و راحت در سایت شما داشته باشند. سئوکار شما باید یک تحلیل رقابتی از مرتبط بودن صفحات خود داشته باشید. در گوگل، ماندن افراد در سایت را تجزیه و تحلیل کنید و میزان ترک تحصیل را مشاهده کنید.

الگوریتم اپوسوم (2016)

یکی دیگر از الگوریتم های اصلی گوگل الگوریتم اپوسوم که در سال 2016 ارائه شد. این به روز رسانی به عنوان ارائه فیلتر برای جستجوهای محلی شناخته می شود. در جستجوها به آدرس کسب و کار محلی خود نزدیکتر شوید. به احتمال زیاد در بین نتایج محلی مورد توجه قرار خواهید گرفت. این الگوریتم همچنین مکان های فیزیکی خارج از کسب و کار را افزایش داد.

تاکید بر الگوریتم اپوسوم

الگوریتم possum تاکید زیادی بر رقابت در مکان مورد نظر دارد. شما باید یک آدرس فیزیکی داشته باشید که با چنین کسب و کاری به اشتراک بگذارید. و رقبای شما نزدیک ترین افراد به شما هستند تا خود را از این مجازات حفظ کنید الگوریتم گوگل لیست کلمات کلیدی خود را گسترش دهید. ردیابی رتبه مکان

الگوریتم فردی (8 مارس 2017)

الگوریتم گوگل فرد (فرد) در سال 2017 توسط گوگل معرفی شد. این به روز رسانی برای وب سایت هایی است که خط مشی وب مستر گوگل را نقض می کنند. وب سایت ها و وبلاگ هایی که محتوای بی کیفیت و محتوای جذاب برای مخاطبان تولید محتوا تولید می کنند، به شدت تحت تاثیر این به روز رسانی قرار خواهند گرفت.

الگوریتم فرد اکثر آنها با محتوایی که برای درآمدزایی یا تبلیغات در نظر گرفته شده است مشکل دارند. متخصصان موتورهای جستجو و بازاریابان موتورهای جستجو که از چنین مقالاتی در وب سایت خود استفاده می کنند باید از گوگل انتظار جریمه داشته باشند.

لهجه فردی

به روز رسانی شخصیت بر کیفیت بالای مقالات تاکید دارد. از تبلیغات در پست های وب سایت و محتوای سنگین که کاربر متوجه آن نمی شود دوری کنید.

تنبیه فرد

برای محافظت از خود در برابر این به روز رسانی گوگل شما باید دستورالعمل های کیفیت Google را بخوانید. اگر از تبلیغات استفاده می کنید سعی کنید محتوای باکیفیتی ایجاد کنید. شما نمی توانید شرکای گوگل را با یک صفحه فریب دهید. اگر این کار را انجام دهید، به زودی توسط گوگل در وب سایت خود جریمه خواهید شد.

الگوریتم گسترده (9 مارس 2018)

الگوریتم هسته گستردهگوگل در سال 2018 در گوگل توییتر معرفی شد. این به‌روزرسانی برای درک سؤالات جستجوی تماس و وب‌سایت به‌روزرسانی شده است. هدف اصلی این به روز رسانی افزایش دقت گوگل در مطابقت عبارات جستجو است. در نتیجه، رضایت مصرف کننده از نتیجه جستجو. در نتیجه، صفحات وب سایت هایی که قبلا از گوگل راضی نبودند، رتبه بهتری به آنها می دهد.

مجازات اساسی گسترده

برای در امان بودن از به روز رسانی هسته گسترده شما باید محتوای باکیفیت بسازید. از وب سایت های غنی بازخورد با کیفیت دریافت کنید، هشدارهای اجتماعی را ارسال و دریافت کنید. و مهمتر از همه، محتوای شما مستقیماً با کلمات کلیدی صفحه شما مرتبط است.

الگوریتم برت (25 اکتبر 2019)

به روز رسانی Google Burt که در سال 2019 منتشر شد، یکی از بزرگترین به روز رسانی های موتور جستجوی گوگل است. گوگل از BERT برای درک بهتر سوالات موتور جستجو استفاده می کند. به گفته گوگل، این به روز رسانی هم بر رتبه بندی موتورهای جستجو و هم بر آهنگ های غنی و برجسته تاثیر می گذارد.

الگوریتم برت به درک عمیق پردازش زبان طبیعی مربوط می شود. با این آپدیت گوگل می تواند معنای کلمه را در جمله پردازش کند و بفهمد شما چه می خواهید.

تنبیه برت

برت را به روز می کند تاکید زیادی بر عدم استفاده از جملات نامناسب وجود دارد. و مهمتر از آن از جملات و مطالب درهم و برهم استفاده نکنید. برای در امان ماندن از مرورگر Burt، باید از تصاویر، صدا یا ویدیو در وب سایت خود استفاده کنید.

به‌روزرسانی الگوریتم هرزنامه Google (ژوئیه 2021)

گوگل از راه اندازی الگوریتمی برای شناسایی و حذف لینک های هرزنامه خبر داده است. گوگل او به صراحت هشدار داد که هر وب سایتی که درگیر تاکتیک های هرزنامه باشد به زودی قادر به مشاهده تغییرات در رتبه بندی سایت شما خواهد بود.دی

آخرین کلمه در الگوریتم گوگل چیست؟

در مقاله Google Update چیست، به روز رسانی های شناخته شده گوگل برای وب مسترها و بازرگانان دیجیتال کارشناسان سئو ما گفتیم. مهمترین چیز برای گوگل تولید محتوای با کیفیت است. لینک های اسپم را از سایت خود حذف کنید. و صفحات خود را بدون هرزنامه نگه دارید. وب سایت خود را با پیوندهای خارجی نزدیک به سایت خود پر کنید. و حرف آخر دوری از روابط بیهوده است.

دیدگاهتان را بنویسید